torstai 13. syyskuuta 2012

London calling

Tulipas tässä käytyä Lontoossa asti ihmettelemässä viikon ajan.

Ensimmäinen päivä.

Lähdimme Suomesta kohti Tukholman Arlandaa aamulla kuuden aikoihin siellä odotimme pari tuntia että pääsimme jatkamaan matkaa kohti Lontoon Heathrowia.
Heathrowille päästyämme otimme taksin kohti hotellia joka oli n. 10min. automatkan päästä lentokentältä.
Hotelliin vievä tie
Bussipysäkin taloja.
Bussipysäkillä otettu kuva.
Hotellilla vaihdoimme kesä vaatteet päälle (helle oli aivan sanoinkuvaamaton!) ja lähdimme takaisin lentokentälle jossa ostimme oystercardit ja lähdimme metroilemaan Hyde Park Cornerille jossa eksyimme puoleksi päiväksi Hyde Parkiin, Kensington Gardensiin ja Westminsteriin....
Aspley House, Hyde Parkin vieressä
Wellington Arch
Hyde Park, tänne me eksyimme
Hyde Park Cornerin metro taidetta.

Toinen päivä.

Meninne aamulla taas metroilemaan Kings Crossille josta löytyy laituri 9 3/4 (Harry Potter) ja sen jälkeen menimme Piccadilly Circukselle josta etsimme metron Oxford Circukselle ja lähdimme shoppailemaan sinne.
Ostoksia kiertyikin ihan mukavasti!
St Pancras station Kings Crossin vieressä.
Oxford Street

Kolmas päivä.

Saimme hotellin respasta ohjeet miten pääsemme Harry Potter studiolle ja lähdimme lentokentälle josta lähti busseja Watfordiin, sieltä sitten menimme bussiin joka meni Shenleyyn....
Siellä keskellä ei mitään kysyin että miten pääsemme kävelemään Potter studiolle... Kävi ilmi että olimme yli tunnin matkan päässä koko paikasta. Vitutus oli sanoinkuvaamaton.
Sitten menimme bussilla takaisin Watfordiin ja löysimme oikean paikan ja kaverini ei jaksanut oottaa Harry Potter bussia vaan halusi mennä perus Leavesden bussilla ja näin ollen eksyimme Leavesdeniin... Minua alkoi lopulta vituttaa niin paljon että ilmoitin lähteväni takaisin hotelliin, jonne sitten menimmekin ruokakaupassa käynnin jälkee.
Watford
Leavesden
Shenley

Neljäs päivä.

Aamulla aikaisin kävimme Buckinghamin palatsia kuvaamassa ja kävelemässä Green Parkissa.

Menimme Buckinghamin jälkeen Sherlock Holmes museoon joka sijaitsee Baker Street 221B;ssä (osoitteessä jossa Holmes asuu kirjoissakin).
Museo oli todella hyvä! monta kerrosta pienessä viktoriaanisessa kämpässä. Esillepano oli kuin olisi jonkun kotona ollut, myös vahanukkeja oli esillä paljon.
Kävimme myös vieressä olevassa Beatles kaupassa sekä löysimme itsemme Harrodsilta.

Viides päivä.
Kävimme aamulla aikaisin kuvaamassa Piccadilly Circusta ja kävelimme Oxford Streetin toiseen päähän kun metro joka sinne olisi mennyt oli epäkunnossa.
Kentucky fried chicken nomnomnom
Piccadilly Circus

Kuudes päivä.

Lähdimme aamulla 5 aikaan liikkeelle kuvaamaan Tower of Londonia ja Tower Bridgeä.
Menimme taas Harry Potter studiolle, tällä kertaa pääsimme perille eksymättä ja kävimme jopa Watfordissa mäkkärissä syömässä (ruoka iskettiin heti eteen kun olin maksanut).
HP studiosta tulee erillinen postaus kun kuvia on niiiiiiin paljon.

Seitsemäs päivä.

Kävimme kuvaamassa Westminsterissä parlamenttitaloa, Big Beniä, Westminster Abbeytä ja London Eyeta. Lopuksi menimme vielä British Museumiin.
Viime hetken shoppailut teimme myös. Illalla pakkasimme matkalaukut jotka pursusivat kamaa ja saimme vielä nukkua pari tuntia kunnes kolmen aikaan lähdimme lentokentälle ihmettelemään.